Založ si blog

Šanca

                                                   

Milena volá kamarátke Jarke:
„Kde sa flákaš, keď nedvíhaš telefón?“
„Ale, taká vec sa mi stala, už pol roka mám pokazenú pračku. Tak chodím prať k jednej známej. Ale už sa jej to prestáva páčiť.“
sťažuje sa Jarka.
Napriek vysokoškolskému vzdelaniu je dlhý čas nezamestnaná. Prišla aj o kurzy angličtiny. Tento stav sa podpisuje aj na jej psychike.
Je sama, žije zo sociálnych dávok. Tie si odpracúva v galérii.
Milena je tiež bez práce. Našťastie má manžela, ktorý je zamestnaný. Rozhodne sa Jarke pomôcť.
Niekedy ľudia darujú funkčnú pračku za odvoz alebo symbolickú cenu. Pozrie inzeráty na internete. Všetko je ďaleko, keď nemáš auto.
Poprosí o pomoc známeho. Tomu sa podarí nájsť inzerát, v ktorom pračku za dobrú cenu predáva človek z mesta, kde býva Jarka.
Milena mu hneď volá. Nedvíha. Skúsi neskôr. Horšie, že nedvíha ani Jarka.
O chvíľu Milene zvoní mobil:
„Našiel som si od vás zmeškaný hovor.“
„Máte inzerát, že predáte pračku. Je to ešte aktuálne? “ pýta sa Milena.
„Áno, máte záujem?“ pýta sa mladý mužský hlas.
„Je to pre kamarátku, ktorá býva vo vašom meste.“ vysvetľuje Milena.
„Nech mi zavolá. Ale pračka je v neďalekej dedine. Ja som sa sem prisťahoval.“
„Dobre, ďakujem.“ povie Milena.
Poobede sa Milena konečne dovolá Jarke.
„Kde si bola?
„U doktora“.
„Našla som ti pračku. Máš zavolať. Možno ukecáš cenu.“
„Díky.“

„Ako to dopadlo?“ zaujíma Milenu.
„Neuveríš“, hovorí Jarka, „cenu som zrazila o tretinu. Dohodli sme sa, že ju pôjdem pozrieť.
Najväčšia sranda bola, keď sa ma pýtal, či mám GPS. A ja na to, že mám bicykel.“

„Tak čo, už si prala na novej pračke?“ pýta sa Milena.
„Keby len to. Ale predstav si, že po dlhom čase som našla prácu. „
„Kde?“
„Ten chlapík má firmu, ktorá má centrálu vo Francúzsku. Potrebuje prekladateľku.
Ani som nedúfala, že využijem svoje znalosti. A okrem toho má syna, ktorého môžem učiť angličtinu.
„Ty máš ale šťastie.“ hovorí Milena.
„Som vďačná za šancu konečne pracovať.“ povie natešená Jarka.

Test z lásky

09.03.2024

„Mamina, musíš sa dať otestovať.“ hovorí Andrea. „Prečo?“ pýta sa Alica. „Bola si na infekčnom a mohla si tam chytiť koronu. Kamilova babka má 80 rokov, pre ňu by bolo smrteľné nakaziť sa.“ vyhlási Andrea. „Nebola som na infekčnom oddelení, ale v ambulancii. V čakárni nikto [...]

Výročie

02.03.2024

Vážení čitatelia, včera- 1. marca- oslávila nezabudka 3 rôčky. Je to aj vďaka vám. Teší sa na vaše komentáre.

Zákruty života

24.02.2024

Bola to veľká sláva v dedine , keď si švárny Juraj bral za ženu svoju vyvolenú Marienku. Ženích bol vysoký ako jedľa, nevesta krásna ako obrázok. Život nie je len veselie, ale aj tvrdá práca. S láskou ide všetko. Časom do rodiny pribudli deti. Ich šťastie však netrvalo dlho. Pri pôrode najmladšej dcérky Maryšky milovaná Marienka zomrela. Čo si počne [...]

Štefan Harabin

Harabin vyzval ľudí, aby išli voliť. Svoj hlas dá Pellegrinimu

28.03.2024 09:00

Podľa Harabina sa Pellegrini prihlásil k častiam programu, ktorý presadzoval v prvom kole.

Vladimir Putin

Rusko nezaútočí na Pobaltie, Poľsko či Česko, je to úplný nezmysel, ide len o strašenie ľudí, tvrdí Putin

28.03.2024 08:00, aktualizované: 08:28

"Voči týmto štátom nemáme žiadne agresívne úmysly," povedal ruský prezident.

Joe Lieberman

Zomrel Joe Lieberman, bývalý demokratický senátor a kandidát na viceprezidenta

28.03.2024 07:42

Vo veku 82 rokov zomrel dlhoročný americký senátor a vplyvná, hoci kontroverzná osoba v rámci Demokratickej strany.

Škola / Školstvo / Žiak /

Školákom sa začali veľkonočné prázdniny, do lavíc sa vrátia o týždeň

28.03.2024 07:30

Veľkonočné prázdniny sú pre školákov posledným dlhším voľnom pred koncom školského roka.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 241140x
Priemerná čítanosť článkov: 1884x

Autor blogu

Kategórie