Založ si blog

Beňovský sa vracia

                                

Marcela pracuje na okresnom úrade ako sociálna kurátorka. Jej pracovnou náplňou je pomáhať ľuďom, ktorí prichádzajú z väzenia,, nájsť si znova svoje miesto v živote.
Je to veľmi náročná práca. Stretáva sa s rôznymi zaujímavými osudmi.
Jedným z nich je prípad pána Beňovského – nie Mórica, ale Petra.
Je to bývalý policajt, má okolo 40 rokov. Odsedel si dva roky za ublíženie na zdraví. Čo sa stalo? Pobil sa v krčme.
Kým bol vo väzení, žena sa s ním rozviedla, brat sa k nemu nehlási, matka leží vážne chorá v nemocnici.
Nemá sa kam vrátiť. Nemá ani domov, ani prácu. Je to ťažký prípad a ťažká povaha – prchký, negativista.
Pani kurátorka sa mu páči. Je to krásna žena. Škoda, že sa nestretli za iných okolností.
Marcela mu našla bývanie, vybavila podporu a snaží sa nájsť mu prácu. Na všetky ponuky je jeho odpoveď rovnaká:
„Oni ma nezoberú, lebo som sedel.“
Marcela mu stále opakuje: “ Čo bolo, za tým je hrubá čiara. Teraz začínate odznova.“
„Aj tak mám problém“, sťažuje sa pán Beňovský.
„Aký?“ zaujíma Marcelu.
„Nemám peniaze na cestu, oblečenie. Nemohla by ste mi požičať?“
„To je ale drzosť“, pomyslí si Marcela, ale chce mať tento prípad vyriešený. Dá mu 100 eur a nedúfa, že ich niekedy uvidí.
V tom čase vzniká po celom Slovensku nová sieť drogérií. Hľadajú obchodných zástupcov.
Marcela pošle pána Beňovského na pohovor. Na prekvapenie oboch ho príjmu. Pán Beňovský je Marcele vďačný a donesie jej bonboniéru.
V novej práci sa uchytí, darí sa mu, šéf je spokojný.
Zdalo by sa, že týmto náš príbeh končí, ale nie je tomu tak.

V jeden deň volajú Marcelu z vrátnice:
„Príďte dolu, máte tu návštevu.“
„Kto to môže byť?“ rozmýšľa Marcela cestou.
Dolu čaká stará pani a muž s kyticou. Marcela ani jedného z nich nepozná.
„Vy ste pani Petrášová?“ opýta sa stará pani.
„Áno“, odpovie Marcela a stále nechápe.
„Ja som Beňovská“, hovorí stará pani so slzami v očiach. „Prišla som vám poďakovať za syna, ktorému ste pomohla vrátiť sa do normálneho života.“
„Ja som Beňovský, brat“, hovorí muž a podáva Marcele kyticu.
Marcela je milo prekvapená a potešená. Odpovie:
„Robila som len svoju prácu.“

To ale stále nie je všetko.
V auguste má Marcela meniny aj narodeniny.
„Hľadá ťa nejaký pán“, oznamuje kolegyňa. „Čaká v hovorni.“
„Pekný?“ pýta sa Marcela.
„Celkom ujde“, zhodnotí kolegyňa.
„Tak utekám, aby neušiel“, smeje sa Marcela.
Otvorí dvere a neverí vlastným očiam. Beňovský! Ani by ho nepoznala.
„Ako rád vás vidím“, povie on.
Podáva jej obálku: „Vraciam pôžičku.“
„Rada som pomohla“, odvetí Marcela.
„A keby ste sa neurazila, darček k meninám“, podáva krabičku. „Je to parfum, ktorý príde na náš trh ako novinka.“
„Som rada, že sa vám darí“, hovorí Marcela. “ Už si len nájsť nejakú partnerku.“
„Mne sa páčite len vy“, vyzná sa pán Beňovský.
„Ja mám dobrého manžela“, zaklame Marcela.
„Je to šťastný muž. Môžem mu len závidieť“, zosmutnie Beňovský a odchádza.
A to je úplný koniec nášho príbehu.

Test z lásky

09.03.2024

„Mamina, musíš sa dať otestovať.“ hovorí Andrea. „Prečo?“ pýta sa Alica. „Bola si na infekčnom a mohla si tam chytiť koronu. Kamilova babka má 80 rokov, pre ňu by bolo smrteľné nakaziť sa.“ vyhlási Andrea. „Nebola som na infekčnom oddelení, ale v ambulancii. V čakárni nikto [...]

Výročie

02.03.2024

Vážení čitatelia, včera- 1. marca- oslávila nezabudka 3 rôčky. Je to aj vďaka vám. Teší sa na vaše komentáre.

Zákruty života

24.02.2024

Bola to veľká sláva v dedine , keď si švárny Juraj bral za ženu svoju vyvolenú Marienku. Ženích bol vysoký ako jedľa, nevesta krásna ako obrázok. Život nie je len veselie, ale aj tvrdá práca. S láskou ide všetko. Časom do rodiny pribudli deti. Ich šťastie však netrvalo dlho. Pri pôrode najmladšej dcérky Maryšky milovaná Marienka zomrela. Čo si počne [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 243181x
Priemerná čítanosť článkov: 1900x

Autor blogu

Kategórie