Založ si blog

Žiarlivosť

                                                

„Ivka, pôjdeš si s nami po práci do cukrárne?“ pýtajú sa kolegyne.
„Nemôžem, príde po mňa Majko.“ odpovie Ivona.
„V poslednom čase na nás kašleš.“hovoria kamarátky urazene.
Trochu Ivone aj závidia. Marián ju vždy po práci čaká v bielom aute a odvezie ju.
Ony musia ísť pešo alebo autobusom.

„Ahoj, Ivona.“ pozdraví Ľubo.
„Ahoj. Ako sa máš?“ poteší sa Ivona spolužiakovi.
„Poďme na kávu a porozprávame sa.“ navrhne Ľubo.
„My sa ponáhľame „, zahlási Marián a majetnícky chytí Ivonu .
„Niekedy inokedy“, zachráni situáciu Ivona.
Ivona s Mariánom odchádzajú.
„Kam sa ponáhľame?“ zaujíma Ivonu.
„Predsa ku mne“, usmeje sa Marián.
„Ale ja by som sa celkom rada bola porozprávala so spolužiakom.“ protestuje Ivona.
„To bol spolužiak? Ja som myslel, že nejaký tvoj bývalý. Pozeral na teba zaľúbene.“
neudrží Marián na uzde svoju žiarlivosť.
Je pravda, že boli ako sa hovorí „do seba“. Ale to je dávna minulosť .
„Hádam by si nežiarlil?“ pýta sa Ivona. Lichotí jej to.
„Vieš, ako sa hovorí : Kto nežiarli, nemiluje. A ja ťa milujem veľmi. Si len moja.“
povie Marián a objíme ju. Ivona sa schúli v jeho náručí, ale má neblahý pocit akoby ju zvierala železná obruč.

Ivona vychádza z kúpeľne a vidí, že Majo sa „hrabe“ v jej mobile.
To je vrchol !
„Čo to robíš ?“ pýta sa podráždene.
„Niekto ti volal, tak som to dvihol.“ zaklame Majo a pritiahne si ju k sebe.
Pri jeho bozkoch a láskaní na všetko zabudne.

„Majko, chcem osláviť s kolegyňami narodeniny“, hovorí Ivona.
„Ja som ti pripravil prekvapenie“, protestuje Marián.
„Dobre“, súhlasí Ivona.
Nebanuje. Po romantickej večeri v luxusnom podniku jej nastokol na prst prsteň s rubínom červeným ako krv so slovami:
„Ak by si ma opustila, takto bude krvácať moje srdce.“

Po čase začne Marián hovoriť o svadbe. Ivona je na jednej strane šťastná, ale na druhej strane rozmýšľa nad tým, či zvládne jeho žiarlivosť.
Zatiaľ môže kedykoľvek odísť. Ale keď budú manželia a rodičia, nebude to
také ľahké. Rozhodne sa skončiť tento vzťah skôr ako bude neskoro.
Marián prosí:
„Neodchádzaj.“
Ivona s úľavou zatvorí dvere a ide na zastávku. Marián ju dobehne a žadoní:
„Počkaj, odveziem ťa.“
Ľudia na chodníku na nich zvedavo pozerajú. Také „teátro“ nevideli.
Ivona sa cíti trápne. Naskočí do autobusu, ale Majo tiež a stále opakuje:
„Prosím neodchádzaj. Ja ťa odveziem.“
Šofér zakročí a žiada Mariána:
„Vystúpte.“
Ostatní cestujúci podráždene kričia:
„Nezdržujte.“
Ivona sa ide prepadnúť od hanby. Hovorí:
„Nechaj ma.“
Nakoniec Marián vystúpi a Ivona s očami zahmlenými od sĺz pozerá z okna.
Uvedomí si, že žiarlivosť je násilie, ktorého obeťou je láska.

Chuťovka po obede

20.04.2024

Doktorka Mirka Kosíková je žena v najlepších rokoch. Je advokátka, venuje sa občianskoprávnym sporom. Sedavé zamestnanie a kilá navyše si vyžiadali svoju daň. Bolesti kolena, ktoré sa zhoršujú. V snahe vyhnúť sa operácii , skúša alternatívne spôsoby liečby. V poslednom čase jej pomáhajú biodermálne nite, ktoré sa pichajú do [...]

Test z lásky

09.03.2024

„Mamina, musíš sa dať otestovať.“ hovorí Andrea. „Prečo?“ pýta sa Alica. „Bola si na infekčnom a mohla si tam chytiť koronu. Kamilova babka má 80 rokov, pre ňu by bolo smrteľné nakaziť sa.“ vyhlási Andrea. „Nebola som na infekčnom oddelení, ale v ambulancii. V čakárni nikto [...]

Výročie

02.03.2024

Vážení čitatelia, včera- 1. marca- oslávila nezabudka 3 rôčky. Je to aj vďaka vám. Teší sa na vaše komentáre.

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 129
Celková čítanosť: 245239x
Priemerná čítanosť článkov: 1901x

Autor blogu

Kategórie