Založ si blog

Zázračné miesto

Vážení čitatelia,

blog Nezábudka oslávil 1. marca svoje prvé narodeniny. Chcem poďakovať všetkým verným aj príležitostným čitateľom za priazeň.

                                       

V našom meste je taká lokalita, ktorá sa vyznačuje veľkou hustotou seniorov nad 90 rokov. Volá sa Sihoť.
V rámci nej by som sa zamerala na jednu ulicu a na jeden vchod, ktorý je zaujímavý tým, že v ňom žije najstaršia obyvateľka nášho mesta pani
Mašáková.
Dožila sa krásnych 102 rokov. Býva sama na 3. poschodí bez výťahu. Každý deň k nej chodí dcéra, ktorá býva neďaleko.
Pani Mašáková sa každý deň prejde dole ku schránkam, kde si nájde svoje
obľúbené noviny Pravdu a Šport. Keď ju stretnem, usmieva sa od ucha k uchu.
Opýtam sa:
„Ako sa máte?“
„Trochu ma bolia kolená“, odpovie.
„Mňa bolia dosť a to mám oveľa menej rokov ako vy“, utešujem ju.
V byte na najvyššom poschodí býva pani Mičková. Tá je mladšia. Má len 90 rokov. Je to bývalá zdravotná sestra. Dcéra žije v Bratislave.
Pani Mičková je drobné žieňa, ale vrtké. Po schodoch behá ako veverička. Hovorieva:
„Keď som malá, nemôžem byť tučná.“
Oproti nej žije pán Dolanský. Pochádza z Moravy. Sem ho „zaviala“ práca. Doteraz sa venuje svojej záľube- krúžkovaniu vtákov.
Obedy mu dovážajú, ale nakupovať si chodí sám. Dlhší čas bol v
v nemocnici .
Teraz znova chodí ako turista s ruksakom na chrbte.
Stretla som ho na chodníku a obdivujem ho:
„Ako parádne chodíte.“
A on pozrie na mňa svojimi modrými očami ako nebo nad nami a „bezelstne“ prehlási:
„Mám pouze devadesátpět.“
Úplne ma tou odpoveďou odrovnal. Chcela by som v jeho rokoch takto behať a mať taký pozitívny prístup k životu.
Musí tu byť aj nejaké „genius loci“ /duch miesta/, že sa tu ľudia dožívajú tak vysokého veku.
Ak sa plánujete presťahovať, mám pre vás dobrý tip na dobrú adresu.

Test z lásky

09.03.2024

„Mamina, musíš sa dať otestovať.“ hovorí Andrea. „Prečo?“ pýta sa Alica. „Bola si na infekčnom a mohla si tam chytiť koronu. Kamilova babka má 80 rokov, pre ňu by bolo smrteľné nakaziť sa.“ vyhlási Andrea. „Nebola som na infekčnom oddelení, ale v ambulancii. V čakárni nikto [...]

Výročie

02.03.2024

Vážení čitatelia, včera- 1. marca- oslávila nezabudka 3 rôčky. Je to aj vďaka vám. Teší sa na vaše komentáre.

Zákruty života

24.02.2024

Bola to veľká sláva v dedine , keď si švárny Juraj bral za ženu svoju vyvolenú Marienku. Ženích bol vysoký ako jedľa, nevesta krásna ako obrázok. Život nie je len veselie, ale aj tvrdá práca. S láskou ide všetko. Časom do rodiny pribudli deti. Ich šťastie však netrvalo dlho. Pri pôrode najmladšej dcérky Maryšky milovaná Marienka zomrela. Čo si počne [...]

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Vladimir Putin, Moskva, Rusko

Útok na Volkova bol mrazivo účinný. Dokazuje návrat ruskej špionáže do studenej vojny

19.03.2024 10:25

Rusi do každej vojny vstúpili v zlom stave, potom ale postupne, vďaka vysokému počtu ľudí a nulovému rešpektu k ich strate, sa dostali do formy.

Jaroslav Haščák

V kauze Gorila opäť obvinili Haščáka a ďalšie osoby

19.03.2024 09:36, aktualizované: 09:57

Ide o trestné činy založenia, zosnovania a podporovania zločineckej skupiny či korupčné trestné činy.

Kurimany, zrútený most

Nemeckú statičku Sabine H. uznal súd za nevinnú v kauze spadnutého mosta na Spiši

19.03.2024 09:24

Tragédia si v novembri 2011 vyžiadala štyri ľudské obete a ďalších zranených.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 128
Celková čítanosť: 240633x
Priemerná čítanosť článkov: 1880x

Autor blogu

Kategórie