Založ si blog

Predvianočná

                    

Dlhotrvajúce bolesti, s ktorými jej nikto nepomohol, donútili Tamaru obrátiť sa na súkromnú kliniku.

Pôvodne ju objednali až v januári, ale rozhodla sa tam zavolať ešte

raz.

„Dobrý deň, som objednaná na január, ale nešlo by to skôr?“

„Pozriem“, sľubuje sestrička“, uvoľnil sa 20. december o 13. hodine.“

„Ďakujem“, povie vďačná Tamara.

Objedná si sanitku. Deň predtým volá:
„Kedy prídete?“

„O šiestej ráno „, znie odpoveď.

„To nemyslíte vážne. Ja mám termín až poobede a ráno mi býva zle“, protestuje zúfalá Tamara.

„Je pred sviatkami. Do Bratislavy ide len jedna sanitka. Ale ďalšia ide

do Trnavy, tak by ste mohli o pol desiatej.“

„Dobre“, súhlasí Tamara.

Čo jej ostáva, keď nemá auto?

Sanitka je plná. Tri ženy idú do Trnavy na vyšetrenie a jedna pani na

Kramáre.

Tamare je zle, hoci užila lieky. Hlava jej ide puknúť. A pani „mele“

v jednom kuse:

„Mám 90 rokov. Bývam sama vo veľkom baráku. Syn je podnikateľ, má

vlastný dom, vnuk tiež. Praskla mi aorta, včera ma mali prevážať helikop-

térou. S mužom sme žili spolu 60 rokov, celý život bol zdravý a dostal

mozgovú príhodu.“

Tamara je na mieste. Sanitkár ju vyloží a ona sa výťahom vyvezie na

2. poschodie. Akoby vošla do iného sveta. Sála tu pozitívna atmosféra.

Tak by to malo byť v každom zdravotníckom zariadení.

Hlási sa na recepcii.

„Dobrý deň. Sanitka prišla skôr, ako som objednaná.“

Slečna si ju zapíše a povie:

„Nech sa páči, dvere číslo dva.“

O chvíľu sa Tamara vyžalovala mladému doktorovi. Nechcel papiere, ani

cédečka, ktoré si pripravila.

Vyšetril ju a poslal na rentgen.

Keď sa vrátila, povedal: „Objektívny nález je celkom dobrý. Lepší ako

vaše subjektívne ťažkosti. Pošlem vás na MR, aby sme sa rozhodli, čo

ďalej.“

Tamara si pomyslí: „Nakoniec ma presvedčí, že som zdravá.“

Opýta sa:

„Čo mám robiť?“

„To, čo vám pomáha.“ znie odpoveď.

Tamara zavolá sanitkárovi: „Už som vybavená.“

„O 10 minút som tam.“

Vezie sa sama. Stará pani zostala na Kramároch. V Trnave vyzdvihli tri

ženy, ktoré zajtra idú na operáciu. Vianoce by mali stráviť už doma.

Jedna pani  ponúkne Tamare cukrík. S vďakou zoberie a pochváli.

Dostane ešte jeden – iný.

Tamara opúšťa sanitku prvá. S ostatnými si zaželajú pekné vianočné

sviatky. Hlavne zdravie.

Osudné stretnutie

27.04.2024

Maja nedávno skončila školu a pracuje v svojom prvom zamestnaní. Žije s rodičmi. Aj by privítali nejaké vnúča, ale Maja nemá šťastie na partnera. Pritom je milá, inteligentná, vtipná. Dnešní muži asi oceňujú iné hodnoty. Raz ide autobusom a sadne si vedľa nej sympatický muž. Ruku má v sádre. Maja vystupuje a nechtiac mu stúpi na nohu. „Prepáčte“, [...]

Chuťovka po obede

20.04.2024

Doktorka Mirka Kosíková je žena v najlepších rokoch. Je advokátka, venuje sa občianskoprávnym sporom. Sedavé zamestnanie a kilá navyše si vyžiadali svoju daň. Bolesti kolena, ktoré sa zhoršujú. V snahe vyhnúť sa operácii , skúša alternatívne spôsoby liečby. V poslednom čase jej pomáhajú biodermálne nite, ktoré sa pichajú do [...]

Test z lásky

09.03.2024

„Mamina, musíš sa dať otestovať.“ hovorí Andrea. „Prečo?“ pýta sa Alica. „Bola si na infekčnom a mohla si tam chytiť koronu. Kamilova babka má 80 rokov, pre ňu by bolo smrteľné nakaziť sa.“ vyhlási Andrea. „Nebola som na infekčnom oddelení, ale v ambulancii. V čakárni nikto [...]

hamburg, kalifát, demonštrácia, protest, islam, moslim

Islamisti v Hamburgu žiadali kalifát, nemeckých politikov to pobúrilo

29.04.2024 10:15

"Chcú zrušiť demokraciu a náboženský štát z doby kamennej označujú za riešenie," napísal denník Bild.

Policajná eskorta / Policajné auto / Polícia /

Polícia preveruje bombovú hrozbu na súdoch

29.04.2024 09:14

Oznamovateľ nešpecifikoval konkrétny súd.

Annalena Baerbocková

Baerbocková vyzýva na rozšírenie EÚ o krajiny západného Balkánu. Ide o šedú zónu využívanú Ruskom, tvrdí

29.04.2024 08:45

Medzi krajiny západného Balkánu sa radí Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Albánsko, Srbsko, Severné Macedónsko a Kosovo.

Kolumbíjska univerzita

Biely dom vyzval na pokojné protesty na amerických univerzitách

29.04.2024 08:25

Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 130
Celková čítanosť: 246385x
Priemerná čítanosť článkov: 1895x

Autor blogu

Kategórie