Založ si blog

Chuťovka po obede

  

Doktorka Mirka Kosíková je žena v najlepších rokoch.

 Je advokátka, venuje sa občianskoprávnym sporom.

 Sedavé zamestnanie a kilá navyše si vyžiadali svoju daň. Bolesti

 kolena, ktoré sa zhoršujú. V snahe vyhnúť sa operácii ,

skúša alternatívne spôsoby liečby. V poslednom čase jej

 pomáhajú biodermálne nite, ktoré sa pichajú do akupunktúrnych

 bodov. Chodí na tento zákrok k jednej lekárke , ktorá je však dlhšiu

dobu chorá. Preto našla iného lekára . Je to pomerne ďaleko , tak sa vezie sanitkou.

Priberú ďalšiu pacientku, ktorá ide na kontrolu so srdcom. Pomerne

mladá pani hovorí , že jej manžel má Alzheimera. Pri rozprávaní

zistia, že pani pochádza z mesta, kde Mirka býva. Dokonca sestra

 pani je Mirkina suseda.

Vyložia Mirku  a pokračujú v ceste. Usadí sa v čakárni.

 Fičí to tam jedna radosť – infúzie, telefonáty.

 Z ambulancie vyjde lekár, ktorý si nesie obed v krabičke.

„Bude spokojný“, pomyslí si Mirka.

Zatiaľ študuje leták, kde píšu o novom lieku.

O chvíľu ju zavolajú do ambulancie.

Doktor je milý, sympatický, vo vlasoch má strieborný melír.

Mirka sa odváži spýtať:

„Čo by ste mi poradil?“

„Kamaráta som ratoval niťami 4 roky. Pomôže len operácia.“

„Tej sa bojím ako čert kríža“, prizná Mirka a vyzvedá ďalej:

„Kde to robia najlepšie?“

„Aj u nás . Mám známeho ortopéda.“ prezradí doktor Ferenc.

Sestrička zatiaľ vypisuje papiere. Zaskoči Mirku otázkou:

„Koľko vážite?“

Mirka sa hanbí, že veľa, tak odpovie:

„Neviem, dávno som sa nevážila.“

Počas vyšetrenia predvedie Mirka obdivuhodný predklon. Dotkne

sa rukami zeme.

„To ja nedokážem“ skonštatuje doktor Ferenc.

„Ja zasa nespravím drep a nemôžem chodiť do kostola, lebo si

nekľaknem.“

Mirka si ľahne na posteľ, doktor jej opichá koleno.

Ako si balí veci, doktor hovorí sestričke:

„Dal by som si niečo sladké.“

„Ja mám chuť na kyselé“, pomyslí si Mirka.

Mirka vyjde von. Zvoní mobil.

„Prosím“, ozve sa.

„Hľadám doktorku Kosíkovú.“

„To som ja.“

„Máte mladý hlas“ zalichotí sanitkár.

„Ale staré kolená“, povie Mirka.

„Chcel som len povedať, že budeme meškať.“

„Čo sa dá robiť“, skonštatuje Mirka.

Ide dole. Je tu lekáreň, ale žiadny bufet. Zje prinesené zásoby

a nudí sa. Niet tu kam ísť. Zamestnanci odchádzajú, každý ju

pozdraví.

Mirka telefonuje so známymi, sleduje autá rútiace sa po ceste.

Sedí tam skoro dve hodiny. Nikde nikto.

Doktor Ferenc sa musel vrátiť, lebo si zabudol počítač.

„Vy ste ešte tu?“ čuduje sa, „nechcete odviezť? Idem do

Trenčína.“

„Čakám sanitku.“ vysvetľuje Mirka.

„Tak ju zrušte“ , povie doktor.

„Už som zaplatila“, protestuje Mirka.

„Mne platiť nemusíte a budete doma určite skôr.“

„Máte pravdu“, súhlasí Mirka a nasadne do doktorovho auta.

Cestou sa Mirka dozvie, že doktor Ferenc je šťastne rozvedený.

Problémom je len majetkové vysporiadanie.

„Moja kolegyňa sa tomu venuje a je fakt dobrá“, povie Mirka.

Dá mu kontakt.

Na druhý deň volá doktor Ferenc Mirke:

„Nebolí vás koleno?“

„To sa o každého pacienta tak staráte?“

„Nie, len o tých, na ktorých mi záleží.“

Osudné stretnutie

27.04.2024

Maja nedávno skončila školu a pracuje v svojom prvom zamestnaní. Žije s rodičmi. Aj by privítali nejaké vnúča, ale Maja nemá šťastie na partnera. Pritom je milá, inteligentná, vtipná. Dnešní muži asi oceňujú iné hodnoty. Raz ide autobusom a sadne si vedľa nej sympatický muž. Ruku má v sádre. Maja vystupuje a nechtiac mu stúpi na nohu. „Prepáčte“, [...]

Test z lásky

09.03.2024

„Mamina, musíš sa dať otestovať.“ hovorí Andrea. „Prečo?“ pýta sa Alica. „Bola si na infekčnom a mohla si tam chytiť koronu. Kamilova babka má 80 rokov, pre ňu by bolo smrteľné nakaziť sa.“ vyhlási Andrea. „Nebola som na infekčnom oddelení, ale v ambulancii. V čakárni nikto [...]

Výročie

02.03.2024

Vážení čitatelia, včera- 1. marca- oslávila nezabudka 3 rôčky. Je to aj vďaka vám. Teší sa na vaše komentáre.

krym

Do útoku vraj zostávajú dni. Moskva pohrozila Ukrajine a Západu „zničujúcou odvetou“ za Kerčský most

03.05.2024 18:31

Rusko je údajne pripravené zvážiť "seriózne" návrhy o ukončení vojny na Ukrajine, ktoré budú založené na existujúcich skutočnostiach a bezpečnostných obavách Moskvy.

Mihail Kogalniceanu, Constanta, základňa NATO, Rumunsko, Apache, vojaci

Na cvičenie NATO v Česku pricestujú budúci týždeň stovky amerických vojakov

03.05.2024 18:30

Na cvičení sa zúčastní približne 1200 vojakov, z toho asi 850 ich pricestuje zo Spojených štátov.

Každé desiate dieťa v USA žije s rodičom - alkoholikom

Našli fľašu alkoholu a s bratom sa napili. Záchranári ratovali 5-ročného chlapca v bezvedomí

03.05.2024 17:47

Dieťa z dôvodu intoxikácie previezla do Banskobystrickej nemocnice.

Vrbnica, Rómovia, policajný zásah

Zmier po takmer desaťročí. Obete policajnej akcie z Vrbnice sa dočkali odškodnenia

03.05.2024 17:36

Sťažnosť sa týkala policajnej akcie z 2. apríla 2015 v rómskej komunite vo Vrbnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 130
Celková čítanosť: 246993x
Priemerná čítanosť článkov: 1900x

Autor blogu

Kategórie