Založ si blog

Začalo sa to vo vlaku

Už len párkrát pocestuje Alena týmto rýchlikom. Tento rok končí VŠ, napíše diplomovku, urobí štátnice a bude z nej učiteľka.

Odmala ňou chcela byť. Škola ju vždy bavila.

Zasa je to všetko plné. Posledná nádej je vozeň pre matky s deťmi. Ani tu to nevyzerá ružovo. Ale predsa- muž s deckom, ale…

„Dobrý deň. Je tu voľné?“ opýta sa.

„Nech sa páči,“ odpovie   mladý muž a pomôže jej vyložiť kufor.

„Ďakujem.“

O chvíľu je počuť, že po vozni chodí sprievodca a vyhadzuje tých, čo tam nepatria. Alena sa v duchu zberá. Taká smola !

Zaznie otázka: „Patríte spolu?“

A muž odpovie: „Samozrejme.“

Alena je prekvapená  a opýta sa: „To ste ako mysleli?“

„Prepáčte“, ospravedlňuje sa muž, „Nechcel som, aby ste odišla.“

„Ďakujem.“

„Viete, moja žena zomrela a vy mi ju niečím pripomínate. Zostali sme s dcérou sami. Ak nepočítam moju matku, ktorá mi pomáha. 

Niekedy bývam dlho v práci- som projektant.“

„A kam cestujete“, zaujíma sa Alena.

„K rodine na Oravu užiť si prírodu.“

„Tatino, som smädná, prosím si piť“, ozvalo sa dievčatko.

„Ako sa voláš“, nadväzuje kontakt Alena.

„Ja som Monika .“

„A koľko máš rokov“, pokračuje Alena.

„Štyri“, odpovedá , „A budeš sa so mnou hrať?“

„Neotravuj“, napomína otec.

„To nevadí“, odvetí Alena, “ Veď onedlho budem učiť trocha väčšie deti .“

Ani nevedia, ako im ubehne cesta. Alena vystúpi, oni jej zamávajú a pokračujú v ceste.

O niečo neskôr…

„Alena, máš návštevu – pánsku“, zdôrazní Kata.

„Ale na bratranca je pristarý“, rypne Viera.

„Kto to môže byť?“ rozmýšľa Alena. Za ňou chalani nechodia.

„Tvrdí, že je tvoja rodina“, hovorí Kata.

Keď  Alena uvidí muža z vlaku  , povie: „Možno…“

Volanie do neba

14.09.2024

Jarka sa po dlhom čase chystá navštíviť pani Jožku. Sú dlhoročné známe. Bývajú na jednom sídlisku, ale každá na inom konci. Voľakedy bývala Jarka vo vedľajšej ulici. Pred tromi rokmi sa presťahovala. Dlhší čas sa nevideli aj kvôli korone. Pani Jožka mala rakovinu konečníka. Problém jej robilo aj dlhšie sedenie. Jarka ju obdivovala, ako to zvláda. Bola veľmi milá. [...]

Všade samí muži

07.09.2024

„Výsledky krvi poukazujú na zápal v tele. To vás nebudú operovať.“ oznamuje sestrička Kláre, „musíte zrušiť tú sanitku.“ „Dobre“, povie Klára, ale pomyslí si: „Toľko som na to čakala.“ Večer volá Klára na dispečing. Sanitku však neruší, ale mení čas a miesto. Ráno chytí šok, keď zbadá dvoch statných chlapov, ktorí [...]

Pokazené auto, pokazené kamarátstvo

02.09.2024

Erika po operácii nohy zostala dlhý čas na péenke. Keďže nemohla chodiť, rozmýšľala, ako tráviť voľný čas. Čítanie, pozeranie telky, lúštenie krížoviek , počítač ju prestali baviť. Zvykla hovoriť: „Keby som mala desatinu zdravia, čo mám času, bola by som šťastná.“ Ako mladé dievča si písala denník. Začala ho čítať a napadlo ju, že by [...]

SR Bratislava stretnutie predsedovia strany prezident BAX

Hrabko: Spory vládnych strán majú ďaleko od chaosu za bývalej koalície

28.09.2024 08:22

Verbálne spory vo vládnej koalícii nesmerujú do hĺbky a majú ďaleko k chaosu minulého volebného obdobia, hovorí publicista.

Miloš Zeman

Ľavičiar a tolerantný ateista, milovník becherovky i autor svojráznych bonmotov. Miloš Zeman oslavuje 80

28.09.2024 08:00

Je jednou z najvýraznejších postáv českej ponovembrovej politiky.

vojna na Ukrajine, Kyjev

ONLINE: Zelenskyj: Vysvetlili sme Amerike každý bod Plánu víťazstva. Verí, že ho v USA pochopili

28.09.2024 07:00

"Pre Ukrajinu je dôležité, aby Amerika priamo pochopila Ukrajinu. A tak to aj je," povedal Zelenskyj po návšteve USA s Plánom víťazstva.

Kríza na Blízkom východe otriasa aj ratingom Izraela, Moody's mu ho zhoršila o dva stupne

28.09.2024 06:21

Medzinárodná ratingová agentúra Moody's zhoršila hodnotenie úverovej spoľahlivosti Izraela o dva stupne na známku Baa1.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 88
Celková čítanosť: 156574x
Priemerná čítanosť článkov: 1779x

Autor blogu

Kategórie