Zlodej

Ten zlodej  menom Alzheimer mi ukradol moju drahú manželku Marušku.

Stále je pekná. Aj keď má 83 rokov. Ani ja nemladnem. O pár dní budem mať 87.

Nedávno sme oslávili diamantovú svadbu. To je 60 rokov spoločného života.

Uctil si nás aj primátor. Pozval nás aj s celou rodinou do obradnej siene mestského úradu.

Deti nám zarecitovali a zaspievali. Manželka dostala kyticu kvetov. Zapísali sme sa do kroniky mesta. Nakoniec sa s nami primátor odfotil.

Potom sme išli s celou rodinou na slávnostný obed do hotela.

Bola to pekná bilancia nášho spoločného života.

Spomínam, ako sme sa zoznámili. Bol som na vojne v Čechách. Kamarát chodil s jednou dievčinou.

Mária bola jej kamarátka. Začali sme chodiť do kina vo štvorici.

Zostal som u vojska ako provianťák a Mária pracovala v banke. Často sme sa sťahovali.

Narodil sa nám syn a neskôr dcéra. Postavili sme pekný dom s veľkou záhradou.

Mária rada spievala, tancovala. V práci bola úspešná.

Rodina sa nám rozrástla o vnukov a vnučky. Dokonca máme aj pravnúčatá.

Tešil som sa, ako si budeme užívať dôchodok. Pred dvoma rokmi sa objavil ten zlodej.

Ja sa starám o dom, záhradu, chodím nakupovať, varím, starám sa o ženu..

Tiež mám svoje zdravotné problémy.

Často rozpráva nezmysly, budí ma v noci. Som z toho unavený a nešťastný.

Dcéra ju zobrala k psychiatrovi. Keď jej dám večer lieky, ktoré jej predpísal,

vykrikuje zo sna a ďalší deň spí ako šípková Ruženka.

Ja už nie som ten princ, ktorý by ju zobudil . Hladkám ju po ruke, po líci.

Neviem sa na ňu hnevať. Stále ju milujem.

Desím sa tej chvíle, keď nebude poznať svojich najbližších.

Usmievavé oči

05.10.2024

Motto: „Čo to máš môj milý, čo to máš za oči? Keď sa do nich pozriem, hlava sa mi točí.“ Jarku v poslednom čase čoraz viac bolieva žlčník resp. kameň, ktorý sa v ňom vytvoril. Voľakedy pomohol bylinkový čaj a tabletky. Ale prednedávnom ju to chytilo tak, že myslela, že zavolá pohotovosť. Doteraz riešila iné problémy. Nakopilo sa jej toho toľko, že nevie, [...]

Zmarené nádeje

28.09.2024

Vlasta má dlhodobé problémy s kolenom. Až po operácii meniska, jej doktor povedal: „Nemáte chrupavku.“ „Kde zmizla?“ čuduje sa Vlasta. Predtým nič také nespomínal. Kamarátka jej doniesla vystrihnutý článok z časopisu, v ktorom sa písalo o liečbe kmeňovými bunkami. Zjednodušene povedané: tuk z brucha sa vstrekne do kolena. Našla si to na [...]

Začalo sa to vo vlaku

21.09.2024

Už len párkrát pocestuje Alena týmto rýchlikom. Tento rok končí VŠ, napíše diplomovku, urobí štátnice a bude z nej učiteľka. Odmala ňou chcela byť. Škola ju vždy bavila. Zasa je to všetko plné. Posledná nádej je vozeň pre matky s deťmi. Ani tu to nevyzerá ružovo. Ale predsa- muž s deckom, ale… „Dobrý deň. Je tu voľné?“ opýta sa. „Nech sa [...]

kráľ Karol III.

Návšteva Karola III. v Austrálii opäť rozpútala debatu o ukončení monarchie

19.10.2024 21:10

Britský kráľ Karol III. a kráľovná Kamila navštívili v piatok Sydney. Ide o prvú návštevu vládnuceho britského monarchu v Austrálii za viac než desaťročie.

Japonsko útok zápalné fľaše

V Japonsku zaútočili na sídlo vládnej strany. Podozrivého zadržali

19.10.2024 19:10

Nespokojnosť japonskej verejnosti s vládnou Liberálno-demokratickou stranou neustále rastie.

Russia Protest

Putin predlžuje politický život starej garde. Jeho "politbyro" bude staršie, ako mal Brežnev

19.10.2024 17:00

Za právo byť doživotným vládcom je potrebné dať rovnaké výsady svojim dvoranom. Šéfa Kremľa obklopujú sedemdesiatnici.

izrael, gaza

Najnovšie izraelské údery v Pásme Gazy zabili vyše 30 ľudí, armáda oblieha nemocnice

19.10.2024 16:46

V utečeneckom tábore na severe pásma od začiatku rozsiahlej pozemnej ofenzívy za posledné dva týždne zomrelo vyše 400 ľudí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 81
Celková čítanosť: 146177x
Priemerná čítanosť článkov: 1805x

Autor blogu

Kategórie