Založ si blog

Jabĺčkové stretnutia

 

Lýdia a Elena sú sesternice. Dlho sa nevideli, pritom ich delí pár

kilometrov. Ich mamy boli sestry . Pochádzali z dediny, ktorá je

svetoznáma výbornou slivovicou.

Lydkina mama sa  odsťahovala do mesta. Elenina mama

zostala bývať v malebnej osade.

Po dlhom čase si začali Lýdia a Elena telefonovať, písať maily.

Zistili, že majú veľa spoločného. Majú rady romantiku, trápia

ich podobné zdravotné problémy. Začali sa stretávať.

Elena jedno miesto nazvala „naša kaviareň“.

Lýdia sa snaží každý raz ukázať Elene nové miesta.

Vláčikom sa vyviezli na hrad, okúsili kyselku, navštívili rôzne

reštaurácie.

Čas im vždy rýchlo ujde, stále sa majú o čom rozprávať.

Lýdii sa veľmi páči Elenino skonštatovanie pri platení:

„Zostane to v rodine.“

Proti tomu sa nedá nič namietať.

Symbolom ich stretnutí sa stali jabĺčka, ktoré nosí Elena.

Vyberá ich všetečný Ľubko, vnuk jej kamarátky. Ona mu za

odmenu dáva gumenných medvedíkov. Dobrý obchod.

Lýdia sa vždy pobaví na jeho bonmotoch:

„Pani učiteľka sa ma stále niečo pýta,  ale ja sa s cudzími ľuďmi

nebavím.“

„Dospelí chodia do roboty, deti do školy. Dospelí dostávajú za

prácu peniaze, deti len známky.“

„Dal som si otcovu voňavku, keď ma vždy objímaš.“

„Prečo mám zasa ísť do školy ? Bol som tam včera.“

„Ty máš rada jablká, ja ich nemám rád. Ja ti dám jablká a ty mi dáš sladkosti, ktoré rád mám.“

Keď mal teplotu 39 stupňov Celzia, zahlásil:

„To som už upečený ako babkine buchty.“

Keď začuje pesničku „Nemám auto, nemám motorku…“, s kľudom Angličana

povie: „Pôjdem pešo.“

Márna lásky snaha

11.05.2024

Petra tento rok oslávi polstoročnicu. Niekedy sa cíti na stovku. Je slobodná, býva na dedine, pracuje v banke. Všetci sa čudujú, prečo je sama. Každý sa jej snaží niekoho „dohodiť“. Akoby nechceli pochopiť, že ona nikoho nechce. Je jej dobre tak, ako je a nemieni to meniť. Kamarátka ju pozvala na pobyt s názvom „Jarný detox.“ Je to v malom [...]

Každú hodinu stretnúť človeka

04.05.2024

Linda dnes bola na prechádzke po hrádzi. Zastaví sa v lahôdkach na rohu uhasiť smäd. Sedí a pije chladený tonic. Tu sa schádzajú rôzni zaujímaví ľudkovia. Prichádza známy seladon, ktorý ju kedysi zdravil pri nákupnom centre. „Pani doktorka, čo si dáte?“ pýta sa. „Keby som vedela , že ma pozvete, počkám,“ odpovie [...]

Chuťovka po obede

20.04.2024

Doktorka Mirka Kosíková je žena v najlepších rokoch. Je advokátka, venuje sa občianskoprávnym sporom. Sedavé zamestnanie a kilá navyše si vyžiadali svoju daň. Bolesti kolena, ktoré sa zhoršujú. V snahe vyhnúť sa operácii , skúša alternatívne spôsoby liečby. V poslednom čase jej pomáhajú biodermálne nite, ktoré sa pichajú do [...]

Mette Frederiksenová

Muž podozrivý z napadnutia dánskej premiérky zostane vo väzbe do 4. júla

20.06.2024 16:28

Podozrivým z fyzického útoku, ktorý sa odohral 7. júna, je 39-ročný Poliak.

South Korea Russia Ukraine War

Juh proti severu. Rusi a Ukrajinci budú po sebe páliť kórejskými zbraňami

20.06.2024 16:17

Strelil sa Vladimir Putin uzavretím paktu s Kim Čong-unom do nohy? Južnú Kóreu touto spojeneckou dohodou ruský prezident vyprovokoval k prehodnoteniu jej postoja k dodávkam zbraní Ukrajine.

Michalovce Ukrajina kamióny

EÚ a Ukrajina rozšírili dohodu o cestnej doprave

20.06.2024 15:50

Ukrajinským kamiónom to umožní vstup na územie EÚ bez povolenia.

SR Rimavská Sobota vláda výjazdové rokovanie BBX

Dolinková kritizuje Kotlára: Spochybňovanie pandémie je neúctou k pozostalým obetí

20.06.2024 15:17

Zodpovednosť padá podľa ministerky zdravotníctva aj na súčasnú opozíciu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 132
Celková čítanosť: 252474x
Priemerná čítanosť článkov: 1913x

Autor blogu

Kategórie